Kranendonk Experience

WAT:

ONDERZOEK:

IDEEVORMING:

DELIVERABLE:

REFERENTIE:

UX Designer | 2018 | Customer Journey  project Floriworld

 

In Aalsmeer wordt het experience center van de sierteeltsector eind 2019 geopend: FloriWorld. In opdracht van Kranendonk Experience mocht ik de customer journey van FloriWorld maken. Het doel van het project was om de customer journey in kaart te brengen zodat er beter ingespeeld kan worden op de behoeften van de bezoekers. Meer informatie over FloriWorld

Door verschillende persona’s te maken kon ik me beter verplaatsen in de bezoeker. Daarnaast hebben de Four Realms of an Experience van de Experience Economy van B. Joseph Pine and James H. Gilmore erg geholpen voor het creëren van de juiste balans in de belevingswereld voor de gast. 

Door de gehele experience op te splitsen in vijf fases kon ik per fase gemakkelijker een inventarisatie maken van alle mogelijke scenario’s van een bezoeker. 

  1. Pre-experience (bijv. een dag inplannen om te gaan, website bezoeken)
  2. Ontvangst (bijv. parkeren, balies, toiletten)
  3. Experience (bijv. de tour/rondleiding)
  4. Vertrek (bijv. souvenirshop, garderobe, uitgang, parkeerplaats)
  5. Post-experience (bijv. reviews op social media, klacht via de mail/telefonisch)
Bijv. bij de pre-experience is het belangrijk dat de website makkelijk vindbaar is, daar begint de experience eigenlijk al. 

Een customer journey opgedeeld in de vijf bovengenoemde fases. 

“Esmee is een heel prettig persoon om mee samen te werken. We hadden voor haar een opdracht geformuleerd, en ze begreep deze vrijwel meteen. Ze werkt zeer zelfstandig en komt met gerichte vragen als ze ergens niet uitkomt of iets scherper wil formuleren. Esmee is in staat om tijdens de duur van een opdracht het klantperspectief niet uit het oog te verliezen, wat erg belangrijk is voor een User Experience Designer. Kortom; de samenwerking met Esmee hebben we als zeer prettig en ervaren en we zullen Esmee zeker vaker inschakelen voor deskundig advies over User Experience – en Customer Journey Design.” – Bert Kranendonk